Felhasználónév:

Jelszó:

Új jelszó kérés / Segítség
Főoldal Gyermekvédelem Ifjúságvédelem Alkohol Rehabilitáció Idősgondozás Nyomda Karitász További Tevékenységek

Átmeneti Otthon - Galéria

Tartalom:

Az otthon

Kirándulás Siófokon - 2014 nyár

Kirándulás - Kereki - 2012 nyár

Judit és Béla esküvője

Stábkirándulás 2015 - Pécs

Stábkirándulás – csapatépítés, Pécs A napkeltével ébredtünk. Ki mit sütött, hozta magával. Nyolc kerék vitte kilencfős munkatársi csapatunkat elsőnek Kaposvárra a Tókaji parkerdőbe. A tavaszi rügyek semmit nem árultak el a lassabban érkező jó időből, hiszen szemet gyönyörködtető látvány fogadott bennünket.

Pécsre terveink szerint 11 órára meg is érkeztünk. Csatlakozott hozzánk tizedik munkatársunk, hogy együtt látogassuk meg újabb társintézményünket, a 12 férőhelyes Testvérvárosok terei Családok Átmeneti Otthonát. Az intézmény vezetője munkatársával közösen megmutatta az Otthon elhelyezési feltételeit, majd egy jó órában megismertük szakmai munkájukat is. Lelkes kollégákkal és szakmai elhivatottsággal találkoztunk. További kitartást kívánunk a hatfős személyzetüknek is.

Ezután két kis személyautónk nekivágott a hegynek, hogy a Tettye Étterem vendégei lehessünk egy ízletes ebéd idejére. Gondos kiszolgálásban volt részünk. Napsütéses hangulatban, a terasz friss levegőjén fogyasztottuk a már jó előre kiválasztott és frissen felszolgált vegetáriánus ételeket.

Délután három órára érkeztünk a Zsolnai Látogatóközpontba, ahol jegyet vettünk a Planetárium Kalandozás a csillagos égboton című előadására. Jó volt elszakadni egy kicsit bolygónktól, és feltekinteni a csillagos égboltra.

Mivel ebéd után elmarad a séta, így ezt is pótoltuk. Visszatérve a Tettyére, bejártunk játszóteret, kilátót, szökőkutat, templomot, sziklát, és megcsodáltuk a magasból is Baranya megye székhelyét. Terveink szerint érkeztünk este nyolc órára vissza kiinduló helyünkhöz, ahol hálát adtunk a Gondviselőnek e szép napért, egymásért, munkánkért.

Köszönjük Horváth Orsi szociális munkás kollégánknak is a helyettesítést.

Stábkirándulás 2014

Soron következő kirándulásunkat főképp az Ajkán és Ajka-Padragkúton működő családok átmeneti otthonok intézményei meglátogatására szenteltük. Természetesen a napot nem munkával kezdtük és zártuk, de kirándulásainkat szeretjük összekötni társintézményeink szakmai munkájának meglátogatásával is.

Reggel fél hétkor gyülekeztünk kis irodánkban, hogy azután útra keljünk a Somló hegy derekánál megépített Margit Kápolnához. Majdnem tíz óra volt, mikor járműveink pihenésbe kedtek, mi pedig a hegy meghódítását tűztük ki célul. Az év azon ritka napja volt szeptember 17-e, amikor ragyogó napsütés, kellemes meleg, lágy szellő tette még hálásabbá szívünket a Gondviselő és egymás felé is.

Fél órás sétával érkeztünk el a Szent István Kilátóhoz, majd csapatunk háromnegyede botorkálva meredek lejtős lépcsőn tovasétált a Somló vár meghódítására. Fél 12-kor értünk vissza a hegy tetejére, ahol közösen megebédeltünk.13.00 órára jelentkeztünk be a Segítséggel Könnyebb Alapítvány ajkai otthonába. Meleg szeretettel, szakmai bemutatóval és finomságokkal láttak vendélgül bennünket az Otthon, illetve Alapítvány munkatársai. Jó kétórás alapos szakmai eszmecsere után további egy órára kilátogattunk Padragkótra, a Segítséggel Könnyebb Alapítvány másik intézményébe. Nagyon magas színvonalú, és számunkra is szimpatikus szakmai programmal működő otthonokra találtunk.

Folytatva útunkat Veszprémben a Gyarmati Panzió és Étterem vendégei voltunk egy kiadós, egészséges vegetáriánus vacsorára. Egyik munkatársun sajnos betegség miatt nem lehetett velünk, másik hiányzó kolléganőnk pedig ikergyermekeket vár, így itt megpihenve rájuk is sok szeretettel gondoltunk. Kellemes és mértékletes vacsora után pedig mire van még szükségünk? Hát egy kellemes sétára. Jó kedvünkkel, és a nap során szerzett szép élményekkel feltöltődve emlékezetessé tettük a járókelők - nem csupán a magunk - számára felszabadult és jókedvű sétánkat. A többiről szóljanak a képek.

Stábkirándulás 2013

ADRA 2013-12

2013. december 10-én érkeztek hozzánk az ARDA (az ADRA Alapítvány a Hetednapi Adventista Egyház világszéles humanitárius szervezete) munkatársai. Sok szempár figyelte a ma este üzenetét a pásztorlányról, aki testvérei mellől rendszeresen kiment a legelőre az állatokkal, miközben a családja kényelmesebb körülmények között élte otthoni életét. Azután egy pásztorfiúval találkozott, aki többször elmondta neki, hogy visszajön érte, várja meg. Olyan titokzatos volt ez a fiatalember, hogy minden kérlelés ellenére a nevét sem árulta el. Hosszú idő elteltével a lányt családja egyre inkább lebeszélte a várakozás értelméről. A pársztorlány is elkeseredett. Talán már nem is olyan szép, vonzó, értékes.

2013-adra-37Az idő azonban nem állt meg, a lány pedig szomorúan ugyan, de várakozott. A király országjáró körutja idején úgy határozott, hogy a lány családjának városába is ellátogat. A leány annyira kérlelte szüleit, hadd maradhasson otthon legalább ma, talán részése lehet a hintó és a király vonulásának. Kérését nagy nehezen elfogadták. A király hintója váratlanul megállt előtte, az ajtó kinyilt, és kilépett Salamon király, aki korábban pásztorfiúként kereste azt, aki mellett igazán boldog lehet. A pásztorlány szomorúsága gyorsan elillant, hiszen megismerte azt, akire annyi ideje várt. A király magával vitte a palotába.

Jézus is megigérte, amikor meglátogatott bennünket, hogy visszatér. De ki hisz neki? Ki válaszol igennel a sokszor fel sem tett kérdésre, hogy hiszel-e igéretének. A kérdést neked teszik fel, de magadban válaszolsz rá. Egy kislány lakóink közül azt mondta: Az igéret szép szó, ha megtartják, úgy jó! Valóban jó az igéret, hogy Jézus visszatér e földre, hogy mindazokat elvigye tökéletes országába, akik megtanulják szívből szeretni egymást. Amit ő iigért, az beteljesedett.

A Családok átmeneti otthona lakói énekeltek, a szülők zsoltárral köszöntötték vendégeinket, a nevelőszülői hálózatunknál élő gyerekek és az ADRA nyári táborában részt vevő gyermekekkel közösen szintén énekeltek.

Most ujjongjon a szívünk, Az Úr színe elé állva! Szolgáljunk Neki vígan Az Úrnak szolgáljunk vígan, Magasztaljuk énekszóval, szent hódolattal!